الاثنين، 5 يناير 2009

كنت بعدي بس...

يااااه ،
انا كنت بعدي من هنا بس بعد غياب
قريت شوية في اللي كتبته
مش مصدق ان انا اللي كاتب الكلام ده
ومش عارف اذا كنت هعرف اكتب تاني ولا لأ
برغم ان كل اللي كتبته كانت بداياته نابعه من سلبية، كنت بكتابتي "بحاول أحولها" لتجارب ايجابية استفيد بيها واتكلم عنها.

لكن...

حاسس اني في الاخر ، قلت كلام ملوش اي لزمة، وياعالم اذا كان مفيد فعلا ولا الانسان بس بيحاول يكبر من الامور عشان يصعب على نفسه او حتى ياخد نقطة في حسابات غيره !


حبيت أسجل بس جملة مرة قريتها مرة...
لا كتابة ولا ابداع بدون سعاده نابعة من داخلك... تملأ وجدانك...فتتملك قلمك

انا عرفت دلوقتي يعني ايه ان واحد "تتردله روحه"...

وما أحوجني الان !


ملحوظة بشرية: من طبيعة البشر ان احيانا قيمة أعمالهم في نظرهم بتقل جدا في بعض اللحظات، فخد بالك يعني لو انا رجعت بكره ولقيت ان ده حصل فعلا، همسح البوست ، وهحكي عن قصة الكتابة والمسح ديه... وتمكن اللحظات السلبية ديه مننا !!!!!!!